Dijital pazarlama ve marka yönetimi, günümüz dijital dünyasının en önemli gerekliliklerinden birisidir. Herhangi bir sektörde ticari ürün, hizmet veya değer sunan ve belli bir müşteri kitlesini hedefleyen her türlü kişi, firma, kurum ve kuruluş dijital pazarlama eğitimi ve marka eğitimleri ihtiyacı duymaktadır. Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln gibi sosyal medya hesapları yönetimi de marka yönetimi eğitimleri dahilindedir. Dijital pazarlama eğitimi ve marka eğitimleri online, kurs ya da birebir eğitim şeklinde verilmektedir.
İnternetin her geçen gün gelişmesi ve yeni imkanlar sunması, iş dünyası ve sektörel hizmetlerin de yapısını değiştirmektedir. Dijital dünyaya geçiş yapmayan, değişikliklerine uyum sağlamayan hiçbir firma ve sektör rakipleri ile yarışacak konuma gelemez. Çünkü bir ürünü hedef kitleye tanıtacak ve iletecek olan en önemli araç reklamdır. Reklam ise geleneksel medya (televizyon, gazete, radyo, dergi vs.) platformlardan yavaş yavaş dijital medya platformlarına doğru kaymaktadır…
Online Eğitimler
Online Eğitimler
Online eğitimler; dijital pazarlama ve marka yönetimi, günümüz dijital dünyasının en önemli gerekliliklerinden birisidir. Herhangi bir sektörde ticari ürün, hizmet veya değer sunan ve belli bir müşteri kitlesini hedefleyen her türlü kişi, firma, kurum ve kuruluş dijital pazarlama eğitimi ve marka eğitimleri ihtiyacı duymaktadır. İnstagram, Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln gibi sosyal medya hesapları yönetimi de marka yönetimi eğitimleri dahilindedir. Dijital pazarlama eğitimi ve marka eğitimleri online, kurs ya da birebir eğitim şeklinde verilmektedir. Markalar dijitalleşerek, dijital pazarlama eğitimleri alarak bu dijital sürece ayak uydurup, piyasada daha iyi konumlanabilirler. Online eğitimler; sadece sektöründe ve alanında ihtiyaç duyan ticari firma, kurum ya da kişiler değil aynı zamanda dijital pazarlamacı olmak isteyen kişiler de dijital pazarlama eğitimi alabilirler.
Dijital Pazarlama Eğitimi Nedir?
İnternetin her geçen gün gelişmesi ve yeni imkanlar sunması, iş dünyası ve sektörel hizmetlerin de yapısını değiştirmektedir. Dijital dünyaya geçiş yapmayan, değişikliklerine uyum sağlamayan hiçbir firma ve sektör rakipleri ile yarışacak konuma gelemez. Çünkü bir ürünü hedef kitleye tanıtacak ve iletecek olan en önemli araç reklamdır. Reklam ise geleneksel medya (televizyon, gazete, radyo, dergi vs.) platformlardan yavaş yavaş dijital medya platformlarına doğru kaymaktadır.
Markalar online eğitimlerle dijitalleşerek, dijital pazarlama eğitimleri alarak bu dijital sürece ayak uydurup, piyasada daha iyi konumlanabilirler. Sadece sektöründe ve alanında ihtiyaç duyan ticari firma, kurum ya da kişiler değil aynı zamanda dijital pazarlamacı olmak isteyen kişiler de dijital pazarlama eğitimi alabilirler.
Dijital Pazarlama Eğitiminde Neler Var?
Online eğitimler; dijital pazarlama ve ticaretin yapıldığı web sitelerinin başarı ölçümü Google verileri ile ölçülür. Dolayısıyla dijital pazarlama demek Google ortaklığı demektir. Dijital pazarlama eğitimi alan kişiler Google’ın standartlarında pazarlama yapma stratejilerini öğrenirler. Google’ın kullanıcılar için sağladığı analiz etme ve ölçümleme araçları ile dijital pazarlamanın yönü ve başarısı şekillendirilebilir.
Dijital pazarlamanın en önemli yollarından birisi sosyal medya reklamlarıdır. İnstagram, Facebook, Youtube gibi mecralardan verilen reklamlar, çeşitli araç ve bütçelerle desteklenerek geniş kitlelere erişilmesi sağlanır. Bir ürün, üretim, hizmet ya da kavramın daha çok kişiye ulaşması ve öne sıralarda yer alması için Google arama motoruna optimize edilmiş içeriklerin, yani SEO içeriklerinin üretilmesi önemli bir yer tutar.
SEO Nedir? Google’da Öne Çıkmak İçin SEO Nasıl Olmalıdır?
Google aramalarında üst sıralarda çıkmak, dijital pazarlama eğitimi kapsamında önemli bir noktadır. Üst sıralarda görünme ve en çok kişiye ulaşmanın yolu da Google’a uyumlu içerik hazırlamaktan geçer. Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) aracı, tam da bu noktada önemli bir görev üstlenmektedir. Anahtar kelime seçimi SEO uyumlu içerik için çok önemlidir.
Anahtar kelimelerin metnin başlığında, spotunda, giriş paragrafı ve ortasıyla sonunda (yani metnin tamamında belirli yerlerde) doğru bir şekilde kullanılması gerekir. SEO içeriğinin dijital pazarlama standartlarına uygun olması ve verim sağlaması için özgün olması gerekir. Kopya içerikler, birbirinin benzeri ve kendini tekrar eden organik olmayan cümleler Google tarafından olumsuz olarak mimlenir.
Marka Eğitimi Nedir? Neleri İçerir?
Markaların ürün üretmesi ve kendi pazarına bunu arz etmesi kadar önemli olan bir diğer nokta da markanın yönetimidir. Marka yönetimi demek, markanın bilinirliliğini ve imajını belirlemek, marka ismini, rengini, logosunu, sloganını sektöründe ve hedef kitlesine uygun şekilde takdim etmek demektir.
Marka eğitimi, marka ve markanın yönetimine ilişkin bütün konuları kapsamaktadır. Marka eğitimi ve marka kimliği oluşturma aşamasında şu uygulamalar ve eğitimler karşımıza çıkar; Dijital pazarlama, grafik tasarımı, web sitesi tasarımı, logo tasarımı, renk ve canlılık/matlık seçimi, sosyal medya hesapları yönetimi, sosyal medya stratejileri, online itibar yönetimi vb.
Marka Eğitimlerine Kimler Katılmalı?
Birebir eğitim olarak da verilen marka eğitimleri hizmetini alacak olan kişiler, bir kurumun departmanından birisi de olabilir, doğrudan marka eğitim uzmanı olmak isteyen birisi de olabilir.
Şirketlerin pazarlama departmanında yer alan üst düzey ya da orta düzey yöneticiler, umanlar
Pazarlama ve dijital pazarlama eğitimi almak isteyen kişiler
Pazarlama alanında yer almak ve uzmanlaşmak isteyen öğrenciler/mezunlar
Şirketlerin markalaşma ve marka yönetimi konusunda eğitim vermek isteyen, marka eğitimi uzmanı olmak isteyen kişiler
Marka Yönetiminde Birebir Eğitim
Danışmanlık eğitim kurumlarında eğitimler dijital ortamda online olarak, kurslarda somut olarak ya da birebir eğitim olarak gerçekleştirilir. Alanında etkin firmalardan birisi olan Ajans360 bu konuda birebir eğitimleri ile öne çıkan örneklerden birisidir.
Markanın nasıl bir marka olacağı, piyasada kendisini nasıl konumlandıracağı danışmanlık sürecinde belirlenir. Satışları arttıracak satış odaklı stratejiler belirlenir, marka danışmanlığı içerisinde personel eğitimleri de marka danışmanı olarak birebir eğitim alabilirler.